
Jobba hos SSAM
Intresserad av att jobba hos oss? Här hittar du våra lediga tjänster och kan läsa mer om hur det är att arbeta på SSAM.
Nu söker vi en Executive Assistant
Vi söker nu en Executive Assistant som ska arbeta tillsammans med VD och ledningsgrupp och vara en del i utvecklingen av verksamheten. Det är en viktig roll som innebär att man är något av spindeln i nätet. Den vi söker har en bred erfarenhet, men även ett öga för detaljer och är proaktiv samt ligger gärna steget före.
Du kommer att arbeta nära bolagets ledning, men även ha kontakt med bolagets styrelse och externa parter. Det handlar om såväl praktiska göromål som bokningar och planering, men även att bidra med framtagande av presentationer och beslutsunderlag.
Vi tror att rätt person för rollen är social och utåtriktad, och trivs med högt tempo och eget ansvar. Vi tror vidare, att personlighet är lika viktigt som formella kvalifikationer.
Varje arbetsdag är unik och intressant
Du kommer stötta VD och ledningsgrupp i det dagliga arbetet med planering och bokning av möten, resor, besök och representation samt bistå med administrativt stöd.
Du kommer vara involverad och bistå VD och ledare i framtagandet av beslutsunderlag och presentationsmaterial. Här får du nytta av din analytiska förmåga, din förmåga att förstå helheten samt din effektivitet av att skapa adekvata och professionella underlag i ex Excel och PowerPoint.
Inför bolagens styrelsemöte administrerar och förbereder du underlag. Du sköter bolagens bokningar och är van vid att koordinera samt strukturera upp möten.
Varje år projektleder du exempelvis årsstämmor, externa och interna events.
Du kommer även arbeta med internkommunikation som ska tas fram från mötena och tillsammans med Kommunikationsansvarig ansvara för att intranätet är uppdaterat.
Ansvar
- Leda, koordinera och hantera särskilda projekt som tilldelats av VD inom olika
områden exempelvis Månadsrapport, Ledningssystem, Statistik till Avfall Sverige
etc - Ge administrativt stöd till VDn, ledningsgrupp och styrelsen genom att upprätta
protokoll och facilitera mötena - Ta fram, förbereda och leverera presentationer, rapporter och dokument inför
möten - Hantera VD: s kalender, möten och researrangemang
- Upprätthålla sekretess och diskretion vid hantering av känslig information
- Utveckla och upprätthålla positiva relationer med viktiga intressenter interna och
externa
Kvalifikationer
- Kandidatexamen i företagsekonomi eller ett relaterat område
- Dokumenterad erfarenhet som executive assistant eller liknande roll
- Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga
- Starka organisatoriska och tidshanteringsförmågor
- Möjlighet att prioritera och multitaska effektivt
- Kunskaper i Microsoft Office och andra relevanta program
- Att alltid upprätthålla konfidentialitet och diskretion
- Stark uppmärksamhet på detaljer och noggrannhet
Vi erbjuder marknadsmässig lön och förmåner samt möjligheter till professionell utveckling. Om du är en mycket motiverad och organiserad person med en passion för att stödja ledande befattningshavare, vänligen skicka in ditt CV och personliga brev för övervägande.
Erfarenhet krävs.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansök senast: 2023-03-31
Kontakt
Ingela Malmgren, HR ansvarig
tel 0470-59 95 35
ingela.malmgren@ssam.se
Florim Albborn, VD
tel: 0470-412 96
florim.albborn@ssam.se
Ansök redan idag! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Semestervikarie Chaufför
Arbetsuppgifter
Är du en serviceinriktad person som vill ha ett fysiskt och omväxlande arbete? Vi söker nu chaufför till vår verksamhet i Markaryd och Älmhults kommuner.
Arbetet innebär kortfattat:
- Fastighetsnära insamling av avfall inom Markaryds och Älmhults kommuner
- Återvinningsarbete på anläggning med hantering och sortering av avfall med hjullastare samt arbete på ÅVC.
- Att på ett serviceinriktat sätt bemöta kunder och upprätthålla goda relationer mellan kund och SSAM.
I rollen som chaufför/ÅVC-personal möter du dagligen våra kunder och det är därför viktigt att du har en god servicekänsla. Vi söker en ansvarsfull, serviceinriktad, självständig och flexibel lagspelare.
Arbetet sker dagtid, en del arbete på helger och röda dagar förekommer.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning och praktisk erfarenhet av lastbil- och hjullastarkörning. Du har minst C-körkort, digitalt färdskrivarkort, giltig YKB och hjullastarkort. Viktigt är också att du har en god fysik då arbetet är fysiskt krävande.
Meriterande är erfarenhet inom avfallshantering eller andra serviceyrken och datorvana.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Erfarenhet krävs.
Anställningens omfattning
Anställningsform : Sommarjobb / Säsongsanställning
Omfattning : Timavlönad
Ansökan
Ansök senast: 2023-04-14
Kontakt
Ingela Malmgren, HR ansvarig
tel 0470-59 95 35
ingela.malmgren@ssam.se
Gert Hansson, Enhetschef I & T
tel :070-8641819
Välkommen med din ansökan! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Semestervikarie Återvinningscentral
Arbetsuppgifter
I arbetet ingår framförallt kundkontakt och att informera och hjälpa våra kunder att sortera sitt avfall rätt på kretsloppsparken. Du ansvarar för att det är ordning och reda på anläggningen, beställning av olika material från anläggningen, bidrar till utveckling av rutiner och aktiviteter på anläggningen för att främja ökat återbruk och återvinning i linje med verksamhetens mål.
Som återvinningsarbetare på SSAM kommer du att vara stationerad på och utgå från någon av våra anläggningar i Växjö, Älmhult eller Tingsryd. Arbetstiden är dagtid.
Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasieutbildning och ett stort miljöintresse. Du ställer dig bakom vår ambition att återbruk är viktigt för att nå högt ställda återvinningsmål. Det är önskvärt med hjullastarkort och utbildning inom ADR 1.3 eller högre. Vi kräver att du har B-körkort eller högre behörighet. Tjänsten kräver att du har god datorvana och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Då ett av våra mål är hög kundnöjdhet bör du vara serviceinriktad och ha ett glatt, trevligt och pedagogiskt sätt när du möter våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom initiativförmåga och ansvarstagande, flexibilitet och lyhördhet. Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga men också ett individuellt ansvar samt att du har en bred social kompetens. Tjänsten kräver god fysik.
Som person är du positiv och gillar att sprida glädje på jobbet. Har du det vi söker och delar du vår passion för kundnöjdhet? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig!
Välkommen med din ansökan redan idag!
Ingen erfarenhet krävs.
Anställningens omfattning
Anställningsform : Sommarjobb / Säsongsanställning
Omfattning : Timavlönad
Tidsbegränsad till : 2023-08-31
Ansökan
Ansök senast: 2023-04-16
Kontakt
Ingela Malmgren, HR ansvarig
tel 0470-59 95 35
ingela.malmgren@ssam.se
Tomas Ferm, Enhetschef
tomas.ferm@ssam.se
Välkommen med din ansökan! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Semestervikarie kundtjänst
Arbetsuppgifter
Kundtjänst på SSAM erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete inom avfallshantering och återvinning där du får möjlighet att ge support till kunder från våra fem kommuner. Här gör du skillnad varje dag! I kundtjänst besvarar du bland annat frågor om fakturor, abonnemang, ägarbyte, ärendehantering. Tillsammans verkar hela teamet för att ge bästa tänkbara service och kvalitet till samtliga kunder.
Vi arbetar genom olika kanaler; främst telefon, e-post och webb (e-tjänster). Till din hjälp har du flera olika stödprogram, varför vi gärna ser att du har goda systemkunskaper. Som nyanställd medarbetare får du en internutbildning i IT-systemen samt de frågeställningar som du kan tänkas ställas inför.
Kvalifikationer
Du har gymnasial utbildning och minst ett års tidigare erfarenhet av att arbeta i kundtjänst, med kundkontakter eller försäljning.
Vi söker dig som är serviceinriktad, förtroendeingivande och har lätt för att kommunicera med dina kunder. Du är bra på att se helheten, men släpper inte detaljerna. Som person är du positiv, flexibel, håller hög kvalitet i ditt arbete och gillar att sprida glädje på jobbet. Du har god förmåga att jobba i team och det är viktigt för dig att känna engagemang för varje kundärende. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, övriga språkkunskaper är meriterande. Du är ansvarstagande och noggrann. Självklart gillar du att lära dig nya saker och din nyfikenhet kommer väl till pass i denna roll.
Har du det vi söker och delar du vår passion för service och kundmöten? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig. Välkommen med din ansökan redan idag!
Erfarenhet krävs.
Anställningens omfattning
Anställningsform : Sommarjobb / Säsongsanställning
Omfattning : Timavlönad
Ansökan
Ansök senast: 2023-04-14
Kontakt
Ingela Malmgren, HR ansvarig
tel 0470-59 95 35
ingela.malmgren@ssam.se
Kontakt
Ingela Malmgren, HR ansvarig
tel 0470-59 95 35
ingela.malmgren@ssam.se
Nicklas Frisk, Produktionschef
tel: 0470-59 95 21
nicklas.frisk@ssam.se
Välkommen med din ansökan! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Spontansökan
Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med kunniga och drivna personer inom allt från chaufförsyrket till ingenjörer. Skicka din spontansökan till info@ssam.se och berätta vad just du kan bidra med till SSAM.
Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer om hur det är att arbeta på SSAM? Lär känna våra medarbetare och läs om deras jobb.